Monday, 3 July 2017

Resipi brownies kedut sedap dan mudah

Hai Assalamualaikum



Hari ni saya nak kongsikan resipi brownies coklat yang mudah dan sedap.

Bagi anda yang baru pertama kali nak cuba pun boleh try resipi ni =)

Bahan-bahan

Bahan A
Coklat masakan dark compound beryls 250gram
Buttercup 120gram

Bahan B
Gula perang 220gram
Telur size A- 3 biji
Essen vanilla 1 sudu teh

Bahan C
Tepung serba guna atau tepung gandum 120gram
Baking powder 1 sudu teh
Serbuk coklat 30gram

Bahan topping
Kepingan badam
Coklat masakan yang dah dicairkan
Kalau nak gune susu manis campur serbuk coklat pun boleh..( untuk lorek kat atas brownies)

Cara buat
Cairkan bahan A guna kaedah double boiled sambil tu panaskan oven 170-180

Dah cair coklat , biarkan sebentar

Kacau bahan B sehingga sebati.
X perlu lama lama tau
Asal dah bergaul dah

Ayak bahan C..
* x ayak pun xpe.. saya x ayak pun.just gaul bagi sebati je.


Masukkan bahan B ke dalam bahan A
Dah sebati
Masukkan skit demi skit tepung yang dah di ayak tadi

Dah sudah..masukkan dalam loyang 10 x 10
Tabur kepingam badam atas adunan
Bakar  dalam 40-45 minit

Dah masak ...biarkan dalam oven..bukak separuh pintu oven..biar dalam 10-17 minit

Pastu boleh hias atas brownies kedut anda dengan lorekan coklat.

Selamat mencuba ! 😉


Yang ni brownies kedut yg takde badam..plain



No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

DISCLAIMER

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan.

Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.