Sunday, 13 August 2017

Cucor manis viral




Kat FB ramai betul yang update cucur bulat ni.
Bahan yang diperlukan cuma 4 benda je.

Bahan-bahan

1 cawan tepung gandum
1 cawan air panas mendidih
3 sudu gula
Garam secubit

Cara buat
Panaskan air sementara tu sediakan tepung gandum,gula,garam.

Bila air panas dah mengelegak, tuang kan ke mangkuk tepung tadi.



Gaulkan sehingga menjadi doh

Biarkan sejuk seketika..bulat bulatkan..

Sedia untuk digoreng

Boleh di hidangkan dengan sambal tumis atau coklat.

Selamat mencuba =)


No comments:

Post a Comment

CUKUPLAH VITAMIN D DARI CAHAYA MATAHARI JE ..

Ahaa.. once upon a time. Maklin pun ingat camni , halah takyah la sibuk2 nak kesah vitamin D cukup ke dak dalam badan kita ni. Kan hari2 tia...