Posts

Showing posts from March, 2019

Cara minum ESP SHAKLEE dengan betul

Image
" Dulu Su pernah beli ESP, minum tak sampai seminggu. Pastu dah tak minum dah ... Tak lalu nak minum ..." - Puan Suhaila


Fazlina pasti ramai yang ada pengalaman yang sama macam Sue kan.
Nak tau apa cerita Su lepas Fazlina consult cara minum ESP dengan betul?

CARA BANCUH ESP SHAKLEE

Untuk dapatkan rasa yang tak muak dan pekat terutama sekali yang tak suka kan rasa susu berlemak , 1 cawan air suam lebih kurang 300ml di campur dengan 2 scoop ESP.
Boleh juga masukkan ketulan ais batu untuk rasa sejuk.

Ramai yang bancuh 3 sudu ESP dengan air suam kurang dari 300ml , rasanya memang akan sedikit muak dan pekat. Tapi ada juga yang suka rasa pekat camtu , selera kita berbeza kan hee


VARIASI RESIPI ESP SHAKLEE

Boleh juga dihidangkan dengan pelbagai cara , kutla dah borring kan minum ESP plain je

ESP DUTCH LADY STRAWBERRY SHAKE

Ni antara resipi yang paling ramai suka ,  300ml susu DUTCH LADY strawberry di campurkan dengan 2 sudu makan ESP. Kemudian masukkan ketulan ais dan shake .. Ma…

BADAN RASA LETIH GILER AKAN HILANG DENGAN CARA NI

Image
Jangan tak tahu, LETIH YG MELAMPAU juga antara peragut zalim yang merampas kebahagiaan pasangan suami dan isteri...boleh jadi seisi keluarga

Bila letih lesu bertandang.. keinginan nak hias diri pun hilang, nak berborak dengan pasangan pun rasa malas.. Dengan anak-anak pun rasa makin menjauh.. Hubungan sesama orang yang tersayang menjadi dingin.. Rumah tangga menjadi  hambar.

TERBITKAN GEMBIRA, HADIRKAN BAHAGIA

Jika anda sendiri mengalami situasi begini, atau pasangan anda. Ini antara kemungkinan penyebab anda sering lesu tak bermaya.

1. Tidak cukup tidur - Biasakan tidur awal dan jangan kurang dari 6 jam
.
2. Berdengkur - Kurangkan berat badan, berlebihan berat badan antara punca tidur berdengkur
.
3. Pemakanan yang tidak sihat - pilih diet yang baik untuk kesihatan. Cukup nutrisi yang diperlukan badan
.
4. Hyperthyrodism - Pastikan badan dapat zat Vitamin C, Vitamin B, Kalsium magnesium, omega 3, selenium yang secukupnya.
.
5. Anemia - sel darah merah tidak cukup.Ambil makanan yang …