Wednesday, 3 June 2020

TIAP KALI NAK PAKAI BAJU NANGIS DULU SEBAB TANGAN BENGKAK





Keadaan buah pinggang abah agak teruk dan pakar menasihatkan untuk melakukan dialisis. Tergamam seketika.


Saya fikir setiap pro dan kontra melakukan rawatan dialisis. Antaranya Abah takkan lagi bebas bergerak ke mana kerana terikat dengan rawatan nie. Dalam masa yang sama, pergerakan Abah untuk ulang alik ke hospital agak susah disebabkan abang dan kakak yang tinggal berdekatan merupakan guru sekolah. Saya dan abang kedua berada di selatan. Jadi, saya berbincang dengan Angah saya tentang keadaan Abah. (masa nie dah bergerak balik UKM tapi transit di Tapah - rumah Angah). Sebelum bergerak balik, saya ada cari maklumat tentang produk yang boleh melambatkan atau mengelakkan rawatan dialisis. Banyak 'feedback' yang saya dapat ialah Vivix.


Angah kata tak salah ikhtiar. Jadi saya terus WhatsApp Ustaz Redzuan merangkap kawan Angah untuk bertanyakan tentang produk Shaklee. Ustaz Redzuan minta saya untuk sembang dengan lebih jelas dengan isteri beliau iaitu Kak Fazlina. Saya pun WhatsApp perkenalkan diri dan terus kepada pertanyaan. Macam-macam info dan tips yang dikongsikan beliau. Tak fikir banyak, terus 'bank in' duit untuk Vivix dan minta terus disampaikan kepada Abah saya. Saya minta untuk disampaikan terus sebab tak nak Abah tunggu lama untuk makan ubat.


Bila Vivix dah mendarat ke tangan Abah, saya pun telefon dan maklumkan cara pengambilan.
Selepas beberapa hari, saya telefon balik untuk dapatkan maklum balas keadaan Abah saya. 


Alhamdulillah dengan izin Allah, semakin baik keadaan Abah saya!

Bayangkanlah keadaan abah sebelum ni, seluruh badan Abah  bengkak terutama di bahagian tangan dan kaki. Muka pun membengkak. Sampai kami semua naik risau dan bimbang. 

ALHAMDULILLAH, dengan izin Allah lepas amalkan Vivix sejenis minuman yang kaya dengan polifenol dan antioksidan ni. Tangan, kaki dan muka yang dulunya bengkak, dah mula surut. Badan pun semakin ringan katanya. Allahu akbar! Syukut sangat. Doakan abah berterusan sihat ya supaya dapat menjalani kehidupan harian nya dengan cergas dan bahagia.






Untuk pengetahuan, penyakit Abah saya bukan lagi 3 atau 6 rangkai. Tapi berangkai-rangkai termasuk kencing manis, darah tinggi dan gout. Dengan penggunaan Vivix, alhamdulillah mampu untuk mengawal kadar gula dalam darah, kadar asid dan lain-ii. Jadi, nampak kan kesan Shaklee terhadap Abah saya dalam kisah nie? Dulu nak pakai kasut pun tak muat, sebab kaki bengkak. Tiap kali nak pakai baju, nangis dulu sebab tangan bengkak (gout).

Kalau dulu, jujur cakap saya rasa Shaklee mahal. Bila dah kena kat batang hidung sendiri, baru rasa nikmat sihat itu adalah segala-galanya berbanding duit. Sebab apa? Nak cari duit kita perlukan kesihatan yang baik. Kalau tak sihat, macam mana nak dapat duit? Tak gitu? Rezeki memang akan datang, tapi perlu disertakan dengan usaha.


Tangan kanan bengkak sampai terpaksa makan
guna tangan kiri😐


Gambar terkini abah raya ke 4, semakin sihat dan ceria




Haaa! Nah, saya sertakan sekali gambar Abah saya sebelum dan selepas 'consume' Shaklee. Saya takkan kongsi benda yang saya tak guna dan tak pasti kesannya. Bila tengok keadaan abah sekarang, rasa excited nak bantu orang lain sama.
Di doakan semoga semua pengguna Vivix diizinkan Allah untuk terus sihat, cergas dan bertenaga.

No comments:

Post a comment

NAK TAJAMKAN PENGLIHATAN AMALKAN KELEDEK UNGGU

  Makan panas-panas sedap ni. Rasa manis-manis lemak. Makan camtu je pun sedap. Kat pasar ada , kat supermarket pun ada. Mudah nak dapat , k...